تاریخ انتشار :یکشنبه ۶ فروردین ۹۶.::. ساعت : ۲:۰۷ ب.ظ
فاقددیدگاه

پیتزاهایی که به جای خمیر پیتزا، سیب زمینی دارند!

در این مطلب به شما طرز تهیه چند مدل پیتزا را آموزش می دهیم که در آنها به جای خمیر پیتزا از سیب زمینی استفاده شده است.

به گزارش چالوس ما، در این مطلب به شما طرز تهیه چند مدل پیتزا را آموزش می دهیم که در آنها به جای خمیر پیتزا از سیب زمینی استفاده شده است.

مواد لازم پیتزا شماره ۱:
  • سیب زمینی: ۳ الی ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ورقه شده : ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای :۱ عدد
  • پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
  • قارچ: سه عدد متوسط
  • سوسیس: ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
چند مدل آموزش پیتزا با سیب زمینی به جای خمیر پیتزا !
دستور پخت پیتزا شماره ۱ :
در این پیتزا خمیر به کار نرفته، زیرا که سیب زمینی جایگزین خمیر شده است
ابتدا سیب زمینی ها را پخته و سپس رنده می کنیم، نمک ، زردچوبه و تخم مرغ را به آن افزوده و مخلوط می نماییم
ته ظرف پیرکسی را چرب کرده و مایه سیب زمینی را روی آن پهن کرده،
دقت کنید که سیب زمینی باید نازک پهن شود تا هم خوب بپزد و هم اجازه پخته شدن بقیه مواد را بدهد.
مقداری پنیر پیتزا روی خمیر سیب زمینی ریخته، سوسیس خرد شده ، فلفل دلمه ای نگینی شده و قارچ ورقه شده را روی آن میریزیم
دوباره مقداری پنیر پیتزا روی آن ریخته و گوجه فرنگی های ورقه شده را روی آن می چینیم.
از سبزیجاتی مانند ریجان و جعفری نیز می توان روی آن ریخت. باقیمانده پنیر پیتزا را روی آن بپاشید
با حرارت متوسط داخل فر گذاشته و حدودا به میزان یک ربع بعد قابل سرو است….

مواد لازم پیتزا شماره ۲ :
  • سیب زمینی : ۸ عدد
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم
  • پیاز : ۱ عدد
  • رب گوجه: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای : ۱ عدد
  • سوسیس کوکتل : ۳ عدد
  • پنیر پیتزا : به میزان لازم
  • زعفران : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم
  • آویشن :به میزان لازم
چند مدل آموزش پیتزا با سیب زمینی به جای خمیر پیتزا !
دستور پخت پیتزا شماره ۲ :
سیب زمینی ها را رنده ریز کنید. زردچوبه ، نمک، فلفل، زعفران و تخم مرغ را به آن اضافه و هم بزنید. کف تابه روغن ریخته سیب زمینی ها را با قطر ۱ سانت کف تابه پهن کنید و بگذارید سرخ شود وقتی سرخ شد طرف دیگر را پیاز را با گوشت تفت دهید و رب را به آن اضافه کنید.پیاز را با گوشت تفت دهید و رب را به آن اضافه کنید.
قارچ و سوسیس های حلقه ای شده را جداگانه سرخ کنید.
فلفل دلمه ای را نگینی خرد کنید.
سپس وقتی دوطرف سیب زمینی سرخ شد یک لایه پنیر پیتزا، مواد گوشتی، سوسیس ها، فلفل دلمه ای و قارچ ها را بچینید و سپس یک لایه دیگر پنیر پیتزا بریزید و در تابه را ببندید تا پنیر آب شود.
درآخر با سس سفید و قرمز تزیین کرده و میل کنید ….

مواد لازم پیتزا شماره ۳ : ( پیتزایی که خودم درست میکنم )
  • سیب زمینی نگینی خرد شده : ۵ عدد
  • سس ماکارونی : به اندازه ایی که روی سیب زمینی رو کاملا بپوشونه
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • پنیر پیتزا : به مقدار لازم
چند مدل آموزش پیتزا با سیب زمینی به جای خمیر پیتزا !
دستور پخت پیتزا شماره ۳:
اول سیب زمینی ها رو خرد کرد به صورت نگینی ریز و بعد آن سیب زمینی ها رو سرخ میکنیم … من برای تهیه این پیتزا از ماهیتابه اسفاده میکنم و روی گاز نه داخل فر !!!!!!! سپس کف ماهیتابه سیب زمینی رو بچینید طوری بچینید که از مواد لایه بعدی به کف ماهیتابه نره سپس به قاشق کمی این سیب زمینی ها رو حالت فشره له میکنیم و بعد سس ماکارونی رو روی سیب زمینی ها میریزیم ..
( البته من خیلی مواقع هم به جای سس ماکارونی سس تن ماهی میریزم که این برای کسایی که میخوان چاق بشن و بچه ها مفیده ) دوباره یه لایه نازک سیب زمینی میریزم و بعد اون دو تا تخم مرغ رو هم میزنم و روی سیب زمینی ها میریزم و در انتها پنیر پیتزا رو میریزم و شعله رو کم میکنم و در ماهیتابه رو گذاشته بزارید خوب تخم مرغ ها بپزه … و در انتها که پنیر خوب آب شد کمی آویشن روی پیتزا بسته به ذائقه خودتون داره بریزید نوش جون
سلامتی پیتزا با خمیر سیب زمینی :
ویتامین های B سیب زمینی نقش مهمی در سلامت بدن به ویژه در مورد رشد مو و سلول های B گروه عصبی دارد. سیب زمینی به علت دارا بودن فیبر غذایی مناسب، در تنظیم عمل کرد دستگاه گوارش وجلوگیری از یبوست مفید است. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. یک عدد تخم مرغ متوسط ۷۶ کیلوکالری انرژی دارد. خوردن زعفران رنگ و رو را صفا دهد.
گوشت گوسفند کثیر الغذا بوده و به سرعت هضم می شود، تولید کننده خون صالح، تقویت کننده بدن و چاق کننده می باشد. پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده از آن قند خون را پائین می آورد. بیماران مبتلا به مرض قند باید حتما هر روزه از آن استفاده کنید. قارچ نفاخ است و خنثی کننده آن آویشن است. سوسیس موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن میشود بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید. از فلفل می‌توان برای افزایش جریان خون، تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه استفاده نمود همچنین باعث کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می گردد.
بلاغ

دیدگاه خود را به ما بگویید.