تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶.::. ساعت : ۱۲:۵۴ ب.ظ
فاقددیدگاه

اگر به هر دلیلی حبوبات مصرف نمی‌کنید بخوانید!

اگربه هردلیلی حبوبات مصرف نمی‌کنیدبخوانید! ازمزایای حبوبات می ­توان به توانایی آن هادربهبودهضم، تقویت سلامت قلب، کمک به کاهش وزن وتثبیت سطح قند خون اشاره کرد.

به گزارش چالوس ما،

احتمالاً زیاد درباره مزایای مصرف حبوبات شنیده ­اید، اما ممکن است بپرسید کهحبوبات شامل چه چیز‌هایی هستند. از مزایای حبوبات می ­توان به توانایی آن‌ها در بهبود هضم، تقویت سلامت قلب، کمک به کاهش وزن و تثبیت سطح قند خون اشاره کرد. گیاه­خوار یا گوشت­خوار بودن فرقی ندارد، به هر حال حبوبات برای شما مفید هستند. در ادامه در به شما خواهیم گفت که چرا باید حبوبات بخورید.

احتمالاً زیاد درباره مزایای مصرف حبوبات شنیده ­اید، اما ممکن است بپرسید که حبوبات شامل چه چیز‌هایی هستند. از مزایای حبوبات می ­توان به توانایی آن‌ها در بهبود هضم، تقویت سلامت قلب، کمک به کاهش وزن و تثبیت سطح قند خون اشاره کرد. گیاه­خوار یا گوشت­خوار بودن فرقی ندارد، به هر حال حبوبات برای شما مفید هستند. در ادامه در نت نوشت به شما خواهیم گفت که چرا باید حبوبات بخورید.

حبوبات شامل چیست؟

حبوبات به میوه یا بذر گیاهان محدود می ­شوند که در غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از این دانه‌ها وجود دارد، اما برخی از آن ­ها که رایج ­تر هستند عبارتند از:

لوبیا قرمز

نخود فرنگی

سویا

بادام زمینی

لوبیا سبز

لوبیا سفید

نخود

یونجه

ممکن است جواب این سوال شما مشخص شده باشد، اما در مورد تنوع دانه ­های موجود در لیست تعجب کنید. بادام زمینی جزو حبوبات مطرح شده است، زیرا برخلاف سایر دانه ­ها در زیر زمین رشد می­ کند.

مزایای مصرف حبوبات

۱- فراهم کردن پروتئین مورد نیاز بدن

چرا حبوبات مفید هستند؟ برای شروع، بهتر است بدانید که یکی از مزایای حبوبات، توانایی آن­‌ها در فراهم کردن پروتئین مورد نیاز بدن است. اکثر این دانه‌ها از پروتئین گیاهی تشکیل می­ شوند که ممکن است برای گیاه ­خواران مفید باشند. یک فنجان نخود حاوی ۱۵ گرم پروتئین است، در حالی که یک فنجان لوبیای سفید حاوی ۱۹ گرم پروتئین است. مصرف پروتئین می­ تواند به شما کمک کند که احساس سیری بیش­تری داشته باشید و به طور طبیعی عملکرد متابولیسمی را افزایش می ­دهد.

۲- بهبود نظم و عملکرد دستگاه گوارش

از دیگر مزایای این دانه‌های خوشمزه و پر خاصیت، توانایی آن­‌ها در بهبود نظم دستگاه گوارشبه علت فیبر­های موجود در آ­­ن­ هاست. فیبر موجود در غذا با سرعت در دستگاه گوارش حرکت می‌کند و برای جلوگیری از یبوست و هضم درست غذا مفید است. توصیه می ­شود که مصرف فیبر حدود ۶۴% خوراک روزانه شما باشد.

۳- کمک به کاهش وزن

محتوای پروتئین و فیبر در حبوبات به کاهش وزن بدن کمک می ­کند. همچنین باعث افزایش احساس سیری می­ شوند. بر اساس مطالعه ­ای که در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شد، شرکت کنندگانی که به طور منظم حبوبات می ­خوردند، وزن کمتر و تناسب اندام بیشتری داشتند. همچنین خطر ابتلا به چاقی ۲۲ ٪ نسبت به کسانی که این دانه‌های مغذی را به طور منظم نمی ­خورند، کم­تر بود. از دیگر مزایای حبوبات توانایی آن­‌ها در فراهم کردن مواد مغذی بدن با کم­ترین کالری می ­باشد.

۴- تقویت سلامت قلب

مطالعات نشان داده­ اند که حبوبات توانایی محافظت از قلب در برابر بیماری را دارند. خوردن آن‌ها به طور مرتب می­ تواند به کاهش کلسترول و LDL (کلسترول بد) کمک کند. تحقیقات نشان داده­ اند که مصرف این مواد غذایی با کاهش خطر ابتلا به بیماری­‌های قلبی ارتباط دارد. همچنین توانایی کمک در برطرف کردن گرفتگی شریان­ ها، کاهش فشار خون و کاهش التهاب در بدن را دارند.

۵- فراهم کردن ویتامین ­ها و مواد معدنی ضروری بدن

این دانه‌ها توانایی فراهم کردن ویتامین ­ها و مواد معدنی مهم برای تقویت سلامت کلی بدن را دارند. آن‌ها حاوی فولات، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز و پتاسیم هستند.

۶- تثبیت سطح قند خون

از دیگر مزایای این دانه‌های معجزه گر، تثبیت سطح قند خون به طور طبیعی است. این مواد غذایی حاوی مقادیر زیاد فیبر هستند که باعث کاهش سرعت جذب قند خون می‌شود تا سطح قند خون به حد طبیعی خود برسد. مطالعات نشان داده ­اند که حبوبات علاوه بر تأمین کردن رژیم غذایی سالم، می ­توانند برای افرادی که قصد دارند قند خون خود را پایدار نگه دارند نیز بسیار مناسب باشند.

دیدگاه خود را به ما بگویید.