تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردین ۹۷.::. ساعت : ۱:۴۹ ب.ظ
فاقددیدگاه

اگر در کاهش وزن شکست می‌خورید، این مطلب را بخوانید

سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، همبرگر، کیک شکلاتی، بستنی! اینکه هر دقیقه را با فکر غذا‌هایی که نمی‌توانید بخورید سپری کنید دشوار است.

به گزارش چالوس ما،

، همه این را می‌دانیم که علت اضافه وزنتان هرچه که باشد، کاهش وزن کار ساده‌ای نیست که با خوردن یک قرص یا دمنوش بتوان به آن دست یافت. به نقل از کرمانی در ادامه می‌خواهیم درباره اصلی‌ترین دلایل نرسیدن افراد به اهداف کاهش وزن خود و اینکه چگونه می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد صحبت کنیم.

زمان زیادی طول می‌کشد

همانطور که جمع شدن این وزن‌های اضافی اضافی به مرور زمان رخ داده است، آب کردنشان نیز مسلما به طول خواهد انجامید. آگاهی از این موضوع می‌تواند پیگیری برنامه را برایتان ساده‌تر کند. برای پایین آوردن سالم وزن و نگه داشتن وزن کم شده باید هفته‌ای نیم تا یک کیلو وزن کم کنید. حالا با یک محاسبه ریاضی ساده می‌توانید حساب کنید حدودا چقدر طول می‌کشد تا به وزن هدفتان نزدیک شوید. برای خود هدف گذاری‌های قابل دسترس قرار دهید و با رسیدن به آن‌ها انگیزه تان برای ادامه برنامه را حفظ کنید.

گرسنه‌ام

کاهش وزن یک حساب ساده است: کالری دریافتی نمی‌تواند جواب کالری مصرفی را بدهد، بنابراین وزن کم می‌کنید. اگر غذا‌های پرکالری انتخاب کنید، فقط می‌توانید مقداری از آن را بخورید که در نتیجه معده خالی می‌ماند و راضی نمی‌شوید. با انتخاب غذا‌های کم کالری‌تر مانند سبزیجات، غذا‌های سرشار از فیبر مانند غلات کامل و غذا‌هایی که دارای آب فراوان هستند مانند میوه‌ها هوشمندانه‌تر غذا بخورید. چنین غذا‌هایی باعث می‌شوند احساس سیری کنید و گرسنگی کمتر اذیتتان کند.

دلم برای غذا‌های مورد علاقه‌ام تنگ شده است

سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، همبرگر، کیک شکلاتی، بستنی! اینکه هر دقیقه را با فکر غذا‌هایی که نمی‌توانید بخورید سپری کنید دشوار است. نتیجه ساده است: برنامه غذایی به جایی نمی‌رسد. نمی‌توانید به برنامه غذایی پایبند باشید که بسیار محدود کننده است. مسلما با برنامه غذایی که همه اش شیرینی باشد هم وزن کم نمی‌کنید، بنابراین بهتر است در بیشتر اوقات سالم غذا بخورید و گاهی نیز از غذا‌های مورد علاقه تان لذت ببرید تا احساس نارضایتی پیدا نکنید و یا می‌توانید راهی سالم‌تر برای مصرف غذا‌هایی که هوس کردید به کار ببرید. برای مثال پیتزا را خودتان در خانه درست کنید و از مواد کم کالری‌تر و سالم برای پختش استفاده کنید.

از ورزش کردن متنفرم

اگر ورزشتان را دوست ندارید، فعالیتی پیدا کنید که از آن خوشتان می‌آید. شاید استفاده از تردمیل مناسبتان نیست پس یک کلاس ورزشی دیگر را امتحان کنید. شاید از ورزش کردن به تنهایی خوشتان نمی‌آید پس می‌توانید وارد ورزش‌های گروهی شوید و یا با یک دوست ورزش کنید. اگر از ورزش به صورت کلاسیک خوشتان نمی‌آید، آن را به شکل کوه نوردی، دوچرخه سواری و یا پیاده روی در طبیعت انجام دهید. علاوه بر اینکه ورزش‌های مورد علاقه تان را انجام می‌دهید سعی کنید به آن‌ها تنوع هم اضافه کنید.

من همه چیز را امتحان کردم و هیچ کدام جواب نداد

وقتی درست غذا می‌خورید و ورزش می‌کنید، اما ترازو حرکتی نمی‌کند، کاملا قابل درک است که نا امیدی حاصل از آن باعث می‌شود فرد تسلیم شود. اینکه هر کاری می‌کنید نتیجه نمی‌دهد دلایل زیادی دارد، مانند انجام ندادن ورزش مناسب، به اندازه کافی ورزش نکردن، استفاده بیش از حد از غذا‌های سالمی که کالری بالایی دارند و یا شمارش اشتباه کالری. از یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی کمک بگیرید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.